Curiozitatea nu a omorat pe nimeni - Cautandu-l pe San Antonio

                      Curiozitatea nu a omorât pe nimeni, niciodată. Chiar dacă sunt zeci de proverbe care ne îndeamnă să ne vedem de treaba noastră şi să nu ne legăm de lucruri şi probleme care nu ne privesc direct, toţi suntem curioşi că aşa este omul din fire şi din fire încearcă să rezolve tot felul de cazuri care mai de care mai complexe. Să fim serioşi, cine nu căuta mistere numai bune de rezolvat pentru a-şi anima viaţa care intra uneori într-o zonă neagră de monotonie?
                      Şi spuneam că niciodată nu am auzit un om să fi murit de curiozitate. Eu sunt dovada vie că nu poţi fi ucis brutal de curiozitate, pentru că de când mă ştiu îmi bag nasul în tot felul de probleme, încercând eu să le rezolv prin scenarii care mai de care mai fanteziste. Dacă îmi întrebaţi cunoscuţii ce calităţi ( sau după caz, defecte ) mă definesc cel mai bine, ar spune că sunt curioasă şi o bună povestitoare de fapte din întâmplări. Poate din acest motiv încă visez să fiu jurnalist de investigaţii, deoarece o problemă fizică nu îmi permite să urmez o carieră în poliţie, aşadar nu pot fi detectiv cu acte, ci doar din plăcere.
                      Am o pasiune aparte pentru cărţile, filmele şi serialele poliţiste. Dacă îmi verifici biblioteca, aproape trei sferturi din cărţile pe care le am sunt scrise de autori nordici. Genul? Poliţist, bine-nţeles. Nu îmi plac cărţile de dragoste, cel puţin nu la fel de tare pe cât ar putea plăcea fetelor de vârsta mea. Mi se par anoste şi parcă se tot repetă acţiunile, doar personajele au altă psihologie sau poarta diverse nume. Eu iubesc cărţile şi orice altă formă de prezentare a muncii de detectiv sau poliţist. Îmi place să inventez posibile deznodământe ale cazurilor care par fără rezolvare, să îmi dau seama cine este făptaşul şi cum anume a acţionat atât de bine în cât să fie atât de greu să fie prins. Am învăţat câteva lucruri din toate cărţile citite până acum şi anume că omul nu se poate ascunde la nesfârşit, nu exista crimă perfectă, munca de detectiv este mai crâncenă decât ar putea părea, întotdeauna făptaşul lasă în urmaşa anumite semne care-l deconspira pentru că ajunge în punctul în care se crede invincibil şi asta îi este potrivnic.
                    De curând, datorită celor de la Blogalinitiative.ro, am aflat de o minunata campanie care promoveaza o serie de carti, pe care multi dintre cei mult mai inaintati in viata, o cunosc deja. Eu as vrea sa o descopar cu acest prilej, insa m-am documentat si stiu ca imi va fi pe plac lecturarea sa, datorita complexitatii si felului foarte bine scrisa. Colectia de carti San-Antonio, este promovata printr-o campanie care se vrea a fi o punte pentru descoperirea sau amplificarea pasiunii, iubirii, pentru cartile politiste. 





                    San-Antonio este un polițist (virtual), erou principal al unei serii lungi de romane  polițiste ale autorului francez Frederic Dart (1921-2000). Șarmantul personaj și-a povestit aventurile, începând cu anul 1949, pe parcursul a 175 de romane, fapt care a dat pe spate peste 200 de milioane de cititori, devenind un adevărat fenomen care a cuprins Franța și lumea întreagă.





                                 Anterior intrării în poliție, San Antonio a lucrat ca inginer într-o fabrică ce construia avioane și în același timp într-o agenție de detectivi. Al doilea război mondial îl găsește în tabăra serviciilor secrete britanice; după război, continuă cu serviciile secrete, de data aceasta pe teritoriu francez. Urmează trecerea în forțele polițienești și din acest moment încep aventurile povestite cu un farmec aparte, pe parcursul mai multor zeci de ani. Printre puținele lucruri care se pot spune cu certitudine despre inegalabilul San-Antonio este că sexul frumos nu-l poate lăsa indiferent și rece în nici o situație: este incorigibil afemeiat, un colecționar de cuceriri și de tăvăleli: « Pot să spun cu uşurință : o mie o sută parizience, optsprezece țărănci, o sută două vânzătoare, doisprezece spanioloaice, trei englezoaice, o şchioapă, o cambodgiană, douăzeci şi cinci negrese şi o sexagenară. San-Antonio e de savurat pe îndelete, o delicatesă pentru adevărații degustători ai genului, cei care știu că un roman polițist te poate cuceri și prin umor, rafinamente de limbaj, inteligență și cultură, nu doar prin suspans, urmăriri și împușcături, chiar dacă are (din belșug chiar ) și aceste ingrediente. 




                    Autorul, se simte de la primele rânduri ale autocaracterizării, ca fiind un suflet menit să te aline şi să-ţi alunge singurătatea. Pur şi simplu este precum un bun psiholog al sufletului uman care ştie exact ce te doare şi ce remediu să foloseşti „În calitatea mea de absolvent la Facultatea Norilor, licenţiat în Tandreţe, Doctor în Ştiinţele Patului, Cavaler al Artelor şi Meseriilor Amoroase, Decorat cu Ordinul Meritul Sexual în rang de Mare Ofițer, sunt de partea voastră, băieţi, n-o să las pe nimeni să vă bată la cap, vreau să vă fie toată tinereţea o imensă recreaţie...”(Frédéric Dard, Memoriile unui obsedat textual).

                                                   

                            
                            Editura Univers este specializată în publicarea de traduceri din literatură universal, fiind înființată încă din 1969. Univers a publicat atât ficțiune, cât și nonficțiune, de la traduceri fundamentale din literatură universală până la lucrări de critică și teorie literară, la albume și enciclopedii. A editat peste 5000 de titluri, traducând scriitori de primă mărime ai literaturii universale, ale căror cărți au fost tipărite pentru prima oară în România sub sigla editurii.

                     Acum, dacă aş fi pusă în ipostaza de detectiv, adică să fiu un San-Antonio în varianta feminină, cel mai probabil m-ar preocupa situaţia celor mai mici dintre noi, acelora care sunt fără apărare şi care depind întotdeauna de cineva pentru a fi bine. M-aş preocupa de rezolvarea cazurilor de abuzuri împotriva copiilor, vârstnicilor şi celor care au defecte fizice sau psihice grave. Cred că cineva ar trebui să fie un apărător al acestor categorii de oameni atât de slabi şi atât de dependenţi. Un fel de supererou al zilelor noastre care să se lupte pentru ei, să fie o voce şi  forţa care să-i apare şi să le redea încrederea în sistem şi în faptul că încă există oameni cu suflet. Poate într-o zi şi noi vom fi în cazul lor şi pe noi, cine ne-ar apăra? Ar trebui ca fiecare dintre noi să fiu un San-Antonio a unui grup de oameni care au nevoie de noi. Astfel, poate totul ar merge mai lin în ţară.
                         Vă invit cu drag să citiţi cărţi poliţiste şi mai ales această serie minunată, seria de cărţi San-Antonio. Vă garantez că veţi fi captivaţi şi foarte încântaţi!

Etichete: