România Liberă îşi schimbă straiele în mediul online

Romania Liberaeste un ziar din România, fondat în anul 1877. În epoca comunistă, cotidianul era cea mai importantă punte de informare a cetăţenilor, după "Scânteia". În perioada revoluției din decembrie 1989, cotidianul se relansează ca ziar liber, sub conducerea lui Petre-MIhai Băcanu, ca director general, şi Anton Uncu, Redactor Şef, tocmai eliberat din închisoare în cazul primului, respectiv domiciliu forţat în cazul celui de-al doilea. Petre-Mihai Băcanu a continuat să fie director executiv la România liberă până la 23 decembrie 2004. 


Am aflat de curând faptul că, România Liberă şi-a lansat un nou site şi pentru că sunt din fire o persoană curioasă, mi-am băgat nasul printre articolele de pe site. Sunt de asemenea o iubitoare a presei de calitate şi a informaţiilor verificate şi apoi publicate, capitol la care România nu mai excelează de ceva vreme, primând ziarele care promovează presa de scandal, prostia şi incultură. Poate suna dur, dar ca şi studentă şi tânăra care doreşte să-şi depăşească condiţia de om din clasa de mijloc, doresc să fiu înconjurată de presă de calitate, de informaţii cât mai concrete şi corecte care să ajungă la mine în cel mai scurt timp.

Din fericire, faptul că mi-am permis să vizitez site-ul cotidianului România Liberă, a fost ca o gură  proaspătă de oxigen care mi-a născut un nou sâmbure de speranţă că pot citi şi presa de calitate în România. Am descoperit, cu bucurie, ca noul site RL cuprinde o gamă variată de ştiri, informaţii aproape din orice domeniu, cum ar fi istorie, care este imperios necesară ca şi subiect de articole studiate pentru mine ( deoarece sunt studentă la specializarea Istorie ), meteo, pentru că niciodată nu ştii când să îţi iei umbrela şi când să porţi tricou, viaţa culturală, pe care ar trebui să o cunoaştem cu toţii şi să participăm la evenimentele culturale menite să ne culturalizeze, stil de viaţă sănătos, pentru că niciodată nu eşti prea sănătos, politica, economie şi altele la fel de interesante ca acestea.Pe scurt, nu mă sfiesc să afirm, faptul că, România Liberă întruneşte toate calităţile unui ziar serios, credibil şi mereu la curent cu toate informaţiile esenţiale pentru orice locuitor al României care vrea să fie informat în cel mai scurt timp şi cât mai corect.

Sunt tânără, da este adevărat nu am decât 20 de ani, aşadar nu ştiu cum arată ziarul în vremea comunismului, nici acum 10 ani şi poate nici acum 5 ani, dacă mă întrebaţi. Adevărul este că eu îmi dau cu părerea strict în legătură cu ce văd acum şi îmi place. Nu trebuie să ai 45, 60 sau 80 de ani ca să fii expert în domeniul jurnalisticii, trebuie doar să fii un bun observator, să ştii ce îţi doreşti de la un ziar, unde să găseşti şi mai ales să ştii că acel ziar publică articole scrise după cercetări, informări şi altă muncă de teren necesară informării cât mai corecte a publicului cititor. Am căutat şi am găsit ceva imagini de când România Liberă avea alte straie. Ce-i drept, adevărul este ca înainte nu era suprasaturat de reclame, bannere şi alte forme de reclamă fără de care, şi aici trebuie să recunoaştem cinstit, un ziar din 2014 nu poate supravieţui pentru că reclamele aduc fonduri, publicitatea face bani.
            

Privind site-ul de acum, apreciez modul uşor de a fi la curent
cu toate ştirile: abonarea la Newsletter, abonarea pe pagina de Facebook şi altele.
Pentru că sunt sincere şi spun omului verde în faţă ce mă supără, am să spun şi ce nu îmi place...nu, ce îmi displace teribil la acest nou format. Reclamele sunt peste tot, prea mari, prea evidente, mult mai evidente decât ştirile şi parcă menite să îţi intre în ochi. Iniţial nu am remarcat această problemă pentru că am un program de blocare a reclamelor instalat, dar l-am dezactivat şi am fost bombardată de reclame. Dacă te uiţi bine la banda de titlu, nici RL, numele cotidianului nu iasă în evidenţă, din contră, pare ascuns şi nedefinitivat conturul.


Aş putea sugera o micşorare a reclamelor sau o poziţionare mai restrânsă a lor, pentru simplul fapt că îngrămădesc ştirile şi le fac aproape invizibile pe lângă grandoarea de care se bucura reclamele. În rest, ştirile îmi plac, chiar sunt foarte interesante şi subiectele de asemenea. 

Voi ce subiecte interesante aţi descoperit în România Liberă şi ce aţi mai dori să aflaţi?

Etichete: