Aventură de neuitat la Straja

               

   Daca inca nu ma cunoasteti suficient de bine, voi incerca sa pun astazi in prim plan cea mai frumoasa parte a mea. Da, inca mai sunt un copil, chiar si la cei 21 de ani, care nu s-a putut bucura chiar de toata copilaria, dar nici nu a uitat sa ramana un suflet frumos si iubitor de tot de aduce aminte de anii cei mai frumosi ai vietii.
            De asemenea, am o frica teribila de inaltime, din varii motive si considerente pe care nu le voi aminti aici, doar din dorinta de a atrage atentia asupra mea. Mi-e groaza de inaltimi si in acelasi timp le ador si inca visez sa am o experienta de parasutism, intr-o zi. De asemenea, imi place multele, linistea pe care mi-o pfera si mirosul de curat si proaspat emanat. La munte ma simt mai om, mai vie, mai dornica de activitati, mai putin lenesa si delasatoare, mai putin oraseanca plictisita.




           In primavara acestui an, am revenit pentru a doua oara in sejur la Straja. Am ajuns chiar in saptamana luminata si am realizat si o aroganta cu ocazia asta. Mai multe detalii despre drumul de 20 si mai bine de km dintre Lupeni si Straja, gasiti aici. Ce-i drept, m-am simtit fantastic pentru 3 zile de neuitat in care am batatorit carari de munte, l-am descoperit pe ursulet, dragul de el si am coborat cu un grup de turisti cu care am ras copios pe tot drumul pana aproape de Petrosani, unde drumurile ni s-au separat. Am fost cazati, de aceasta data, la Vila Alpin Straja, un loc linistit, placut in care oamenii au fost foarte atenti, cumsecade si dornici de a te ajuta in orice problema ai fi intampinat.
         Din pacate, in vacanta la Straja, am descoperit tarziu faptul ca fusesem aproape de minunatul parc de aventura Straja, unde fiecare om isi poate pune la incercare curajul si determinarea de care dispune. Acum, sincera sa fiu, ma roade invidia si regret faptul ca nu am fost mai atenta si la ce are Straja de oferit si in materie de distractie si agrement, nu numai din punctul de vedere al frumusetii locului, curateniei si a naturii care te inconjoara si te protejeaza.



         Ma gandesc si acum cum as fi incercat toate nazdravaniile care sunt puse la dispozitia curiosilor si curajosilor, m-as fi catarat pentru prima data pe acele panouri, stiti care, apar in multe filme si trecusem la un moment dat pe langa el, dar nu stiam daca se poate utiliza sau nu si nici vremea, ce-i drept nu prea tinuse cu noi pentru a putea incerca nazbatiile care imi debitau prin minte.
            As fi incercat sa imi infrunt, cu ajutorul elementelor puse la dispozitie de parc, frica de inaltime si sa ma bucur, in sfarsit, de posibilitatea de a urmari orasul de pe un bloc inalt, sa merg pe un deal la marginea orasului cu iubitul pentru a urmari stelele sau chiar sa incerc in sfarsit parasutismul sau o escaladare reala pe n munte cat se poate de natural.
           Ma gandesc la o tiroliana. Da, mereu mi-am dorit sa ma dau cu tiroliana si sa sper ca nu voi cadea in cap ( nu de alta, dar si asa sunt cu diferite tigme cazute de pe casa, numai o cadere in cap nu mi-ar mai trebui pentru a reintregi tabloul nebuniei mele frumoase ) . De asemenea, ma gandesc ce frumoasa ar fi pentru sora mea o asemenea experienta. Muntele este vaforabil pentru inceputul sau de astm si faptul ca are o energie debordanta pe care e nevoita sa si-o consume, ar fi cu atat mai benefica pentru ea, cat ar fi si un weekend de relaxare pentru mine. Ce-i drept, iar ma bate stresul si nu stiu cum sa il mai gonesc. Eu tot zic adio, el tot revine pentru o noua sesiune de deadline-uri, proiecte la facultate, lipsa timp pentru citit, lipsa timp pentru plimbari si multe, foarte multe cursuri si timp ocupat.
                

                        Ma gandesc si la activitati in familie, mai ales ca parintii mei sunt plecati in strainatate si timpul petrecut impreuna este limitat, ma gandesc de ce sa nu il folosim intrun mod placut, util side care sa profitam la maxim. Drumul nu este costisitor, avand in vedere ca am pleca din Craiova pana in Straja fara masina, dar nici nu este un drum de ratat cand vine vorba de privelisti care iti taie rasuflarea, aer curat, mitos de brad, apa ce curge paraie si ne spala pasii plini de necazuri si griji.
                  Cea mai recentă atracție turistică din Straja, Parcul de Aventură, este situat la câteva minute de mers pe jos de la Vila Alpin. Parcul de aventură oferă experiențe de neuitat tuturor, indiferent de vârstă. Tarife de intrare: copii – 10 lei, adulți – 15 lei, grupuri – 5 lei/persoană, indiferent de vârstă. Asadar, de ce sa nu profit din plin urmatoarea data cand ajung in Straja? Eu cred ca se merita si amintirile vor fi graitoare, atat in minte, cat si in imagini datorita tehnologiei care ne-a binecuvantat cu aparate foto.
                  Tu, cand mergi in vacanta? Unde mergi? Ce ai vrea sa gasesti la Straja?




Articolul este scris pentru Superblog 2014 ( cea de-a saptea proba ).


                     

Etichete: