Cel mai bun mixt pentru deplasare!


          Dragi prieteni, după cum deja ştiţi despre mine, sunt o plimbăreaţa înnăscută. Îmi place să mă plimb, să călătoresc, să vizitez noi locuri din România şi să mă pregătesc şi de ţările vecine. În afară de călătoriile pe care le fac, învăţ să am grijă cu ce călătoresc şi în viaţa de zi cu zi. De cele mai multe ori, în excursii merg foarte des cu trenul. Ador să merg cu trenul, să simt micile goluri când trenul trece de pe o linie pe altă sau scârţâitul comun când locomotiva opreşte în gări.


    În primul rând, nu folosesc maşina mică, nu am carnet în primul rând şi taxiul este doar pentru maximum de necesitate şi când nu am cu ce anume să mă deplasez în zona respectivă. În altă ordine de idei, să fim serioşi, aţi văzut cât a crescut preţul la carburant? Dumnezeule, sunt studentă fără venit! De unde să îmi permit să mă plimb cu taxiuri sau să alimentez o maşină, după ce îmi voi lua permisul? Da, e practică o maşină pentru drumuri lungi şi dese în diverse interese, dar nu e şi o comoditate şi un dram de lene pe undeva prin zonă? Ştiu mulţi tineri care merg cu maşina, inclusiv până la magazinul din colţ lucru care, mă scârbeşte şi mă face să îmi pun serioase întrebări cu privire la criza asta economică ce pare inexistentă, uneori.





       Merg cu autobuzul. Da, mi-am făcut abonament pentru o lună valabil pentru transportul în comun, pe toate liniile permiţându-mi să merg. Aşadar, nu văd de ce să arunc cu bani sau să risipesc resursele planetei ori, de ce nu, să protejez planeta prin simţul măsurii şi al responsabilităţii. Merg cu autobuzul în special în zilele ploioase ( pentru că am o imunitate foarte drăguţă care mă abandonează când îmi este lumea mai dragă ) şi în drum spre facultate, când am cursuri de la primele ore ale dimineţii. În rest, prefer să merg pe jos cu prietenele, să mă plimb cu colegele şi să mai spunem câte o întâmplare amuzantă, o bârfă sau, de ce nu, câte o destăinuire. De asemenea, să fim serioşi, cine nu agrează o plimbare romantică, de mână, pe toate aleile bătătorite ale parcurilor şi aleilor care poartă amintirea a altor mii de paşi de alte cupluri care şi-au jurat iubirea.




           Îmi place să mă plimb cu rolele, mai ales cu sora mea de unsprezece ani. Fiind ocupată mai mereu cu facultatea şi ea cu orele din şcoala generală ( este în clasa a V-a...creşte atât de repede... ), nu ne vedem decât seara, acasă şi schimbăm impresii de peste zi. În weekend, ieşim amândouă cu rolele la o plimbare prin cartier sau prin parc. Mă depăşeşte des, are o energie fantastică şi eu la cei douăzeci şi unu de ani, încep să îmbătrânesc văzând cu ochii şi să îmi fie destul de dificil să o ajung sau să-i depăşesc energia inepuizabilă.


          Ce îmi mai place? A, da, bicicleta! Am biciclit prin ploaie în ţinută business, pentru a promova mersul la serviciu sau la şcoală ori facultate, pe bicicletă, pentru siguranţă, rapiditate, un stil de viaţă sănătos şi de plăcere. În  plus, a devenit şi o activitate de familie, întrucât l-am antrenat şi pe tatăl meu în acest proiect. Încântarea de pe chipul său era de nedescris. În plus, s-a descurcat mult mai bine decât mine, păstrându-se mereu în fruntea formaţiei de biciclişti. Mi-a plăcut şi îmi place să mă plimb cu bicicleta. În Cluj am hoinărit prin oraş pe biciclete şi sper să mai am parte de aceeaşi experienţă inedită din nou. M-a şi salvat cavalerul alb pe bicicletă. Sau bicicleta era albă şi cavalerul era îmbrăcat în altă culoare? Nu contează, dar cert este că am fost la un pas de a pierde autobuzul şi banii cheltuiţi pe bilet pentru că nu am puteam dezlipi de frumuseţile oraşului Cluj Napoca.


                    

         Încă îmi place să mă plimb prin oraş, doar pentru relaxarea şi rearanjarea gândurilor şi ideilor care nu mă lasă să dorm nopţi întregi. Iubesc când sunt însoţită şi de oameni dragi cu care împărtăşesc pasiunea pentru plimbare şi relaxarea departe de toate maşinile şi blocurile din beton care ne ţin minţile închise şi pline de praf şi urât. E bine să te plimbi, dar şi mai bine e să te plimbi departe de praful oraşului pentru a respira mai mult aer curat şi pentru a inspira tot răul acumulat din cauza inconştientei şoferilor dependenţi de mijloacele de transport proprii. Plimbarea este sănătate venită în timp ce mergi şi este indispensabilă tuturor oamenilor.



         Comisia Europeană a început o campanie prin care vrea să comunice faptul că cel mai bun mod de a te deplasa prin oraş este printr-un mix de mijloace de transport. Spre exemplu, la orele de vârf, maşina nu e cea mai bună alegere. Sau bicicletă, deşi este rapidă şi contribuie la sănătatea ta, când plouă sau e foarte frig nu poate fi folosită. Cel mai bine este să reuşeşti să foloseşti toate mijloacele de transport ca să ajungi la timp unde trebuie, iar Comisia Europeană oferă premii celor care îşi fac un selfie prin care să evidenţieze faptul că un mix calculat este tot ce-ţi trebuie în oraş. Desigur, proiectul poarta şi un nume cât se poate de sugestiv şi anume Do The Right Mix Romania campanie care mi se pare de departe fantastică şi bine gândită şi toate punctele de vedere şi transmite un mesaj extrem de important pentru sănătatea noastră şi pentru sănătatea celor care vor veni.
            Gândiţi-vă la sănătatea voastră, la sănătatea copiilor voştri şi la ceea ce lăsaţi în urmă pentru generaţiile viitoare. Nu totul ne este destinat nouă şi nu e musai să consumăm noi tot ceea ce ne oferă planeta. Într-o zi, aceasta se va sătura şi va spune stop pentru că nici voi nu aţi vi de acord cu un om care vă murdăreşte casa, sau sufletul. Aşa este şi Pământul, plin de mizerie pentru că uităm să îl ocrotim.




                         

Etichete: