Brânzeturi cum se...cuVin: Delaco și Avincis

Uneori este important să petreci ceva timp, de calitate, cu oamenii importanţi din viaţa ta, fie ei familie prieteni sau combinând cele două cercuri în jurul cărora se învârte viaţa unui om, zi de zi. Pentru că avem o influenţă, fie ea pozitivă sau negativă, în viaţa fiecărui om care ne cunoaşte, că oameni sau ca nume.  

Aşadar, am ales şi eu să îmbin cele două cercuri şi, profitând de cele câteva zile pe care tatăl meu le petrecea în ţară, am ales să îi fac cunoştinţă cu bloggerii, cu lumea care îmi place atât de tare şi în care m-am redescoperit pe mine, cea a scrisului şi cu evenimentele la care eu particip. Acest lucru s-a concretizat prin începerea degustării Brânzeturi cum se...cuVin: Delaco și Crama Avincis, eveniment organizat de Asociația Bloggerilor Olteni şi DicționarCulinar.ro a avut loc la Mignon, pe terasă. Un loc perfect pentru a întâmpina vara, a ne lua la revedere de la ploi şi a ne bucura de compania plăcută a prietenilor, ocazie cu care am învăţat noi informaţii despre brânzeturi şi vinuri. 

Povestea din incipit spusă de domnul Mihai Frâncu a fost acel element esenţial de atragere a atenţiei de care aveam nevoie pentru ne concentră şi a crea povestea acelei seri de mai în care ploaia s-a lăsat dusă şi întunericul a făcut loc unei atmosfere de basm, un basm spusă de perechile vin-branza care au dansat valsul acelei zile. Am avut 5 împerecheri care mai de care mai încântătoare: Domnul de Rouă Alb și Mozzarella Fresca Delaco, Cuvee Petit Sauvignon Blanc și Petit Brie-Ile de France, Rose și Brie au Bleu-Ile de France, Merlot și Caşcaval Sofia Delaco și încheiată glorios cu Domnul de Rouă Roșu și Grana Padano Delaco. 


Deşi, în general, prefer sauvignon blanc, în acea seară m-au cucerit Rose și Brie au Bleu-Ile de France, pe care l-am şi câştigat în urma extragerii, dar şi o altă combinaţie la care nu mă aşteptam. Aşadar, azi am să vă vorbesc despre rafinamentul vinului Merlot și savoarea Cascaval Sofia Delaco, o combinaţie de-a dreptul armonioasă şi asemănătoare cu un basm între prinţul din regatul de miazăzi şi prinţesa din regatul de miazănoapte. Şi îmi închipuiam aromă de mure și note de boabe de cafea prăjită și tanini mătăsoși îmbinaţi cu savoarea brânzei care definitiva legătura dintre cele două personaje ale basmului, povestea lor fiind menită să ţină atât cât va ţine lumea şi povestea lor să fie transmisă, prin viu grai, la un pahar de vin Merlot îmbinat cu Caşcaval Sofia, pus pe masă, înaintea călătorului răbdător, oprit la casa boierului din sat pentru odihnă. 
Singura distragere care m-a rapid din această poveste a fost prezentă la masă a doi bărbaţi importanţi din viaţa mea, tatăl meu şi bunul meu prieten Costi, care s-au înţeles de minune şi care şi-au povestit vrute şi nevrute, sub încântarea privirii mele vrăjite de toată atmosfera din acea seară şi bucuria de a fi la masa cu oamenii care îmi fac viaţa mai frumoasă, fără a neglija ceilalţi invitaţi ai serii pe care i-am salutat şi cu care am vorbit, de asemenea, despre totul şi nimic, bucurându-mă că sunt atât de norocoasă să învăţ despre viaţa de la oameni minunaţi, plini de viaţă şi atât de interesanţi şi interesaţi de domenii atât de diverse. 


O informaţie nouă şi pe care nu mă gândeam că o voi afla, cel puţin nu în acea seară pentru că nu mă gândisem la ea, a fost legată de producerea dopurilor de plută și alte câteva alternative care se folosesc în absenţa acestora, sau în cazul în care se uzează, din diferite motive. Am aflat că Australia este pe primul loc în lume, cel mai mare producător și reciclator al dopurilor de plută, ceea ce nu avea cum să îmi treacă prin cap dar care rămâne o informaţie care nu îmi poate trece, absentă, pe lângă urechi.

Am plecat către casă, apărată de cei doi cavaleri în armură care îmi ţinuseră companie în acea seară, cu vântul care îmi răvăşea părul, aromele care încă îmi gâdilau papilele gustative, amintirea unei noi întâlniri cu prieteni dragi şi gândul că tatăl meu e mândru de omul care am ajuns, lucru care mi s-a confirmat ulterior, auzind frânturi din conversaţia sa cu mama mea. Încântarea din glasul său, mândria de a face parte din cercuri atât de frumoase, încântarea de a fi participat la un proiect drag sufletului meu şi a bloggerilor care au dus la concretizarea proiectului ASBO şi liniştit pentru că prietenii de care mă înconjor sunt oameni de la care învăţ şi care mă ajută să cresc.


Etichete: ,